گزارش برنامه تنگ لاغر به روستای دورک اناری + عکس

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر

سجاد خرم زاده
گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر در این وبلاگ با برنامه ها و گزارشات کوهنوردی گروه و همچنین مسایل آموزشی کوهنوردی آشنا می شویم.

گزارش برنامه تنگ لاغر به روستای دورک اناری + عکس

تاریخ اجرا 1393/8/23

سرپرست: سید حبیب درخشنده

راهنما: منصور محسن پور

برنامه این هفته گروه هم در منطقه سبزکوه اجرا گردید.مسیر برنامه از ابتدای تنگ لاغر (واقع در منطقه ناغان) بود که تقریباً ساعت 7:30 صبح در ابتدای تنگه از مینی بوس پیدا شدیم و پس از نرمش صبحگاهی به صورت ملایم شروع به بالا رفتن از تنگه نمودیم. پس از حدود 45 دقیقه الی یک ساعت پیاده روی آرام به انتهای تنگه و بر روی گردنه کوه رسیدیم و در همان نقطه در کنار چشمه ای با آب شیرین و گوارا صبحانه را میل نمودیم. باتوجه به اینکه تا انتهای مسیر (روستای دورک اناری) چشمه یا منبع آبی وجود ندارد بنابراین به اندازه کافی آب برداشتیم.

سپس کوله ها را در همان جا رها کردیم و به سمت راست خود، به سمت گردنه سه طلاق و باغ قندی حرکت نمودیم پس از حدود 20 دقیقه پیاده روی به سر گردنه که در مقابل کوه گره و راهدارخانه بره مرده می باشد رسیدیم و با راهنمایی آقای محسن پور مواضع مختلف کوه روبرو (کوه گره) را مطالعه نمودیم. پس از آن به طرف محل کوله ها مراجعت نمودیم و به سمت دورک اناری به راه افتادیم. مسیر شامل یک راه خاکی ماشین رو میباشد که در برخی نقاط در نزدیکی روستا به علت فرسایش و رانش زمین قسمتی از آن از بین رفته است و امکان تردد خودرو در آن وجود ندارد و لی برای پیاده روی بسیار هموار و مناسب می باشد. در مسیر ناهار را میل نمودیم و پس از استراحت به سمت روستا که در آن مینی بوس منتظر ما بود حرکت کردیم.

نظرات شما عزیزان:

آپلود عکس دلخواه:

موضوعات مرتبط: محیط زیست ، کوهنوردی ، گزارش ، ،
برچسب‌ها:
تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:اوج فرخ شهر سبزه کوه, | 13:12 | نويسنده : سجاد خرم زاده |